آیا واقعا شامپوی کافئین برای ریزش مو موثر است؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 69
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 34
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 45
:: بازدید ماه : 1038
:: بازدید سال : 2437
:: بازدید کلی : 11764

RSS

Powered By
loxblog.Com

womanbeauty

آیا واقعا شامپوی کافئین برای ریزش مو موثر است؟
یک شنبه 30 آذر 1399 ساعت 17:40 | بازدید : 443 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

اگر هنوز درمورد کافئین صحبت نکرده اید ، ممکن است ضربه سریع ماده محرک به شما کمک کند. کلمه کافئین از کلمه آلمانی Kaffee و کلمه فرانسوی café - هر کدام به معنی قهوه - است و نام روزمره محرک 1،3،7-trimethylxanthine است.

علاوه بر قهوه ، معمولاً به صورت چای و نوشیدنی های گازدار (سودا) مصرف می شود ، اما همچنین باعث تحریک عملکرد مغز می شود - باعث می شود احساس هوشیاری بیشتری داشته باشید - و سیستم عصبی مرکزی ، این همچنین جز اصلی یک ترکیب جدید است. تولید شامپوهایی که قصد دارند رشد مو را تشویق کنند.

شامپوهای کافئین چگونه کار می کنند؟
مطالعات بر روی فولیکول های موی انسان نشان می دهد که کافئین با اقدام در برابر پروتئینی به نام فسفودی استراز مقدار انرژی سلول را در آنها افزایش می دهد. همچنین نشان داده شده است که فاکتور رشد 1 پروتئین انسولین مانند (IGF1) را افزایش می دهد ، یک مولکول سیگنالینگ مهم در رشد مو.

به طور خاص ، نشان داده شده است که کافئین به طور بالقوه اثرات دی هیدروتستوسترون (DHT) ، هورمون اصلی دخیل در طاسی مشترک را معکوس می کند.

آیا واقعا شامپوی کافئین برای ریزش مو موثر است؟

در حال حاضر ، هیچ مدرک بالینی قابل قبولی وجود ندارد که اثری طولانی مدت بر طاسی الگوی مرد داشته باشد ، که در مردانی که به DHT حساسیت دارند ، ایجاد می شود و باعث ضعف و کوچک شدن فولیکول های موی سر می شود. ثابت نشده است که شامپوی کافئین اثرات DHT را در طولانی مدت نفی می کند.

در سال 2018 ، اداره استاندارد تبلیغات انگلستان حکم داد که شامپوی کافئین Alpecin دیگر نباید تبلیغ کند که می تواند "به کاهش و درمان ریزش مو کمک کند" زیرا هیچ مدرک کافی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

این مارک آلمانی در پی مطالعه ای در سال 2007 تاسیس شد که نشان می دهد کافئین باعث رشد مجدد فولیکول های مو در ظرف آزمایشگاهی می شود ، اما شواهد کافی برای اثبات اثر کافئین با موهای موجود در پوست سر وجود ندارد.

دکتر شارون ونگ ، متخصص پوست از بیمارستان Bridge London ، بخشی از HCA Healthcare UK ، با احتیاط نسبت به شامپوهای کافئین به طور کلی خوش بین است اما موافقت می کند که تحقیقات بیشتری لازم است.

وی اظهار داشت: "در مراحل اولیه ریزش یا نازک شدن موی ژنتیکی ، شامپوهای حاوی کافئین علاوه بر درمان های پزشکی اثبات شده و مجاز برای ریزش مو ، مانند ماینوکسیدیل موضعی و پروپشیا [فیناستراید] ، ممکن است شامپوهای حاوی کافئین به عنوان یک درمان حمایتی مفید باشند."

"در حالی که نتایج حاصل از مطالعات عمدتاً مبتنی بر آزمایشگاه دلگرم کننده است ، اما برای انجام نتیجه گیری قطعی تر ، لازم است آزمایشات بالینی تصادفی و کنترل شده روی بیماران واقعی انجام شود."

مولکول کافئین به راحتی به فولیکول های مو نفوذ می کند اما اینکه آیا غلظت کافی کافئین از طریق شامپو می تواند برای به حداکثر رساندن مزایای بالقوه آن ارائه شود ، جای سوال دارد. ونگ پیشنهاد می کند ، اثرات افزایش رشد کافئین با محلول های ترکیبی کافئین بیشتر خواهد بود.

وی می افزاید: "شامپوهای کافئین مطمئناً به عنوان یک اقدام پیشگیرانه و یا علاوه بر درمان های پزشکی برای ریزش مو در مراحل اولیه طاس رایج ، برای یک اثر افزودنی بالقوه ارزش آزمایش را دارند." "با این حال ، به احتمال زیاد تفاوتی در مراحل پیشرفته تر ریزش مو ایجاد نخواهد کرد."

عوارض جانبی بالقوه و درمان های جایگزین
به گفته ونگ ، عوارض جانبی شامپوهای کافئین کم است ، اگرچه اگر افراد به کافئین یا سایر مواد اولیه موجود در شامپو حساس باشند ، ممکن است خطر کم تحریک پوست سر وجود داشته باشد.

او از طیف وسیعی از گزینه ها از جمله لیزر گران قیمت و روش های کاشت مو حمایت می کند ، اما خاطرنشان می کند که یک رژیم غذایی متعادل شامل پروتئین های بدون چربی ، کربوهیدرات های پیچیده ، ویتامین ها و مواد معدنی نیز می تواند به رشد مو کمک کرده و از طاسی جلوگیری و یا کند کند.

کمبودهای تغذیه ای و رژیم های غذایی باعث کاهش ریزش و ریزش مو می شود ، که هر ریزش موی ژنتیکی همزمان را تشدید می کند. با یک آزمایش خون ساده ، کمبود مواد مغذی مانند آهن ، ویتامین D و روی مشخص می شود یا خیر ، و می توان آنها را به صورت مکمل جایگزین کرد.

ونگ می گوید دستگاه های سطح پایین لیزر درمانی (LLLT) که به صورت شانه یا کلاهک برای استفاده در منزل استفاده می شوند ، برای درمان طاسی رایج مورد تایید FDA هستند و ارزش آن را دارد که در مراحل اولیه نازک شدن / ریزش مو امتحان کنید ، اما احتمالاً بهتر است در رابطه با درمان های پزشکی مجاز مانند فیناستراید استفاده شود.

با این حال ، مراقب باشید که تحقیقات خود را انجام دهید و دستگاه هایی را انتخاب کنید که از لیزرهای درجه پزشکی استفاده می کنند. بسیاری از دستگاه های ارزان قیمت از LED هایی که کارآیی کمتری دارند استفاده می کنند.

ونگ می افزاید: "کاشت مو گزینه ای عالی برای افزودن تراکم به مناطق کم پشت و یا بازیابی خط مو در طاسی معمول است." "با این حال ، برای همه مناسب نیست و به شما توصیه می شود برای بررسی این گزینه به یک جراح معتبر پیوند مراجعه کنید.

"حتی برای جلوگیری از پیشرفت روند طاسی ، حتی پس از جراحی نیز به درمان نگهدارنده نیاز دارد."

منبع:

https://patient.info/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17214716/

https://mag.mahtateb.com/

 

مطالعه بیشتر: چرا موهای من کم پشت شده است؟ آیا برگشتی دارد؟




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: